14 Ekim 2009

Bebek icin Alisveris



Bebek kiyafetleri
8–10 adet Zibin (56–62), en iyileri yandan citcitli olanlar.
Giydirmesi cok rahat oluyor.




5–6 adet uzun kollu body veya kazak(56–68)

4-5 adet Tulum, altan cit citli olanlar cok kullanisli (56–68)

eger kis bebegi olucaksa 4–5 adet külotlu corap

6–7 adet boydan cit citli pijama (mothercare de cok güzel oluyor)

2 adet 100% pamuk sapka (banyodan sonrada cok iyi oluyor)
eger kis bebegi olucaksa  2 adet kislik sapka (kulaklikli olanlar daha iyi)

2 adet Ceket (mevsimine göre ince veya kalin)

kis bebegi ise kar tulumu cok kullanisli oluyor.


6 cift kalin corap. Eger biraz uzun olursa daha iyi.

4-5 adet önlük tarzi bogaz bandi. Cocuklar önlerini cabuk islatiyor, bu bandlar sayesinde bütün üstünü degistirmenize gerek yok. Sadece bandi degistirmeniz gerekli. Disler cikarken cok ise yariyor.



1 Uyku tulumu; bu cok önemli. Bebeginizin baska hic birseye ihtiyaci olmuyor. Hemde ani bebek ölümü riskini oldukca düsürmüs oluyorsunuz. Gesslein diye bir marka var, tulumlari cok iyi. Yazin serin kisin ise sicak tutuyor. Defne'nin hala yorgani ve yastigi yok. Uyku tulumlariyla büyüyor.



1 Battaniye, bircok ebe battaniyeyi dogumdan önce annenin örtünmesini öneriyor. Böylece sizin kokunuz battaniyeye siniyor ve bebeginiz dogdugunda sizin kokunuzla daha rahat uyuyor. Ayni sekilde uyku tulumunuda yapabilirsiniz.

Beslenme

Emziriyorsaniz:

8 adet 100% pamuk 80x80cm bezler (gaz cikartirken omuza koymak icin yada uyurken basinin altina koymak icin vs.) Ben 20 tane almistim hala kullaniyoruz.

1 paket gögüs pedi (Lansinoh 'unkiler cok iyi) eger aktiv bir anneyseniz yani yüzmeye falan gitmek istiyorsaniz lilypadz diye birsey var. Silikondan gögüs pedi, ben okadar rahat etmistim ki anlatamam. Hatta rahat rahat beyaz t-shirt giyebiliyorsunuz. Normal gögüs pedleri araba farlari gibi parliyor altan ve cok cirkin duruyor.


4 adet 1 boy büyük emzirme sütyeni. Medela'ninkiler harika. Cok uzun bir süre rahat rahat kullanabiliyorsuz ve inanilmaz rahat.



1 medela purelan krem. Gögüste olusan yaralar icin. (Bunun icin bana dua ediceksiniz :-))

1 adet emzirme yastigi. Biz cok kullanik ama hic kullanmayan arkadaslarimda var.

2 adet en kücük boy emzik. (Avent'tinkiler cok rahat cünkü kapakli oluyor, emmedigi zaman kapagini kapatiyorsunuz ve hijyenik kaliyor)

1 adet emzik zinciri (haba'ninkiler cok sirin) disarda cok kullanisli oluyor


1 tane süt pombasi. (Avent'tinki iyi, set olarak satiliyor) Baska birinin bebeginizi doyurmasi bazen süper oluyor. Biz disari ciktigimizda bu isi hep esim üstleniyordu.



Bebek odasi

Mobilya (biraz zevk meselesi, organik boya kullanilmasina dikkat etmek gerek)

Banyo ve ya alt degistirme ünitesi icin isitici, cok gerekli cünkü bebekler cabuk üsüyor

Babyfon (Philips aventin ki iyi)






Besik (biz concord besik aldik ve baya kullandik, ilk 7-8 ay defne bunun icinde oturdu. Biliyorsunuz bebekler kendileri oturmadigi sürece dik otutturmak cok saglikli degil.) Ilk 5 aydan sonra bu besigi mama yedirirken kullandik. Tripp Trapp Mama sandalyemizi 9. veya 10. ayda aldik.





Oyun minderi (kalin olmasina dikkat etmek gerek)

Bebek bakimi

En kücük numara Bebek bezi (2–5 kg) (Pampers)

Islak mendil (Pampers Sensitiv)

1 paket selpak mendil

Penaten veya Bübchen - pisik kremi, yüz kremi, pudra, sampuan, bebek yagi
(ilk 2 ay lüften sampuan kullanmayin, cildin kurumamasi icin banyo suyuna annesütü karistirabilirsiniz veya 2-3 damla zeytin yagi)

2–3 Bebek havlusu

1 Banyo termometresi.

Bebekler icin Sac fircasi

Bebekler icin Tirnak makasi

Evde bulunmasi gerekenler 

Termometre kulak icin (Braun'unki iyi)

Cinkolu pisik kremi (kötü pisikler icin)

Sabsimplex (gaz icin)

VierwindeÖl (karin agrisi icin) rezene-kimyon yagi

Humana Heilnahrung (ishal icin)

kimyonlu fitil (kabiz icin)

paracetamol (ates ve agri kesici)

deniz suyu spreyi

sicak su torbasi

Ilk oyuncaklar

hediye olarak onlarca hatta yüzlerce gelicektir. Kendinizi tutabiliyorsaniz hic almayin...

Bebekle disarda

Bebek arabasi (Quinny kullaniyoruz ve cok memnunuz simdiye kadar bizimle 10 kere almanyaya uctu hala sapa saglam :-)) lütfen 4 tekerlekli olanini alin, 3 tekerleklilerin devrilme tehlikesi var.  Ve ilk 6 ay sadece Dreamy ile kullanin. Lütfen maxi cosi'de cocugunuzu uyutmayin cok sagliksiz birsey bu. Caddede bir sürü anne görüyorum bebeklerini maxi coside dolastiran, hepsini uyarmak geliyor icimden walla.

@Yeliz: arkaya yatiyor, 3 posisyonu var. Simdilik cok rahat defne icin.

Maxi cosi

Alt degistirme cantasi

1 sise desenfekte spreyi (benim gibi pimpirikliyseniz :-))

Kis bebegi ise böyle birsey sart, biz gecen yil cok uzun süre kullandik. Bir ay sonra yine arabaya gecirmem gerekiyor sanirim, burdada havalar sogudu birden. Arabayi süren icin ayri bir el eldiveni var. Gecen kis sevgiliyle didisiyorduk kim bebek arabasini sürcek diye. Cünkü bebek arabasini sürenin elleri sicak oluyordu :-) Markasi Horn Hoco Silverfox.








unuttugum birsey var mi???


9 yorum:

Yelish dedi ki...

bende quinnylere bayiliyorum ama yatmadigi icin almadim
cok dayanikli oldugu belli , tas gibi ama hicbir modelini yatmiyor sanki ? yada ben bulamadim
disarda cok vakitgecirdigim oluyor ve ilyas arabada uyumaya bayiliyor o yuzden kendi istedigim modelleri biryana biraktim , yatak moduna giren arabalara bakindim

peki siz nasil yapiyorsunuz ? yani eger dedigim gibi arkaya yatmiyorsa , uyudugu zaman zor olmuyor mu ?

Fikiralicak birilerini ariyordum bu konuda :)

meltem dedi ki...

ya süper oldu bu bilgi, valla çok işime yaradı:) eltim hamile ben şimdi bu bilgileri ona satıcam ehehehe:))
e sen bilmiyomusun dersen?
unutmuşum bi çoğunu inan
toplu halde büyük kolaylık oldu
eline sağlık

meltem dedi ki...

ayrıca yeliz hanıım, mclaren lerin yatanlarıda var

My Smitten World dedi ki...

süüüüüß, hayirdir yeliz ikinci geliyorda ona hazirlikmi yapiyorsun yoksa :))

^zeynep^ dedi ki...

Bu liste baya uzunmus canim:) ve tahiminime göre uzar da uzar;)

su an lazim degil ama ilerde olabilir, bu yüzden çok güzel bilgiler paylastigini düsünüyorum, ellerine saglik!

Defnenin Annesi dedi ki...

@Yeliz: sen quinny'nin hangi modellinden bahsediyorsun. Bu kesinlikle arkaya yatiyor.

@meltem:iyi olmus ozaman. Bende etrafimdaki hamilelere yaziyorum bu bilgileri, hepsine tek tek mail yazmak yerine,acip okusunlar :-)

@ebru: 2. definitiv yok :-)

@Zeynep a: sakla samani gelir zamani :-)

Yelish dedi ki...

Ben sadece Quinny baktim amaiki araba kullaniyorum..Surekli in bin yaptigimicin umbreallastroller diyorlarya hem cokhafif , hem cabuk katlanan hemde rahatca bagaja siganlardan.
4 tane quinny baktim hibiri yatmiyordu ..
Gerci aldim ben artik cok gec ama merak etmistim , seninki yatiyorsa farkli demekki baktiklarimdan

Yelish dedi ki...

NOT Sakla zamani gelir zamani cok hosuma gitti hehe

Esra dedi ki...

Emziren anneler bilirler, emzirecekler de yakında öğrenirler emzirilmeyen diğer göğüsten de süt akıntısı olur. Hatta ilk zamanlarda fışkırarak çıkış olur.Sonra bu hız yavaşlayarak azalır.

Her yönden zengin ve çok değerli olan kolostrum dahil akan her bir damla anne sütünü korumanın artık mümkün olduğunu söylemek istiyorum. Çünkü Milkies Milk-Saver adlı bir ürün Türkiye'ye geldi.

Amerikalı bebek hemşireleri tarafından yaratılan Milk-Saver'ın kullanımı çok kolaydır.
Emzirilmeyen taraftaki sütyenin içine emzirmeye başlamadan önce ürün yerleştirilir. Milk-Saver,göğüsten serbestçe sızıp akan sütü saklayacaktır. Aynı biberonlar gibi bulaşık makinesinde yıkanabilir,hijyen amacıyla suda kaynatılabilir.Uzun ömürlü,dayanıklı ve ekonomiktir.

Göğüste emzirmekten oluşmuş yaraları bulunan hanımların meme uçlarının kuru kalmasına olanak tanımayan dolayısıyla iyileşme sürecini geciktiren göğüs pedleri yerine bu dönemde Milk-Saver kullanarak iyileşme süreci hızlandırılabilir.

Bunlar gibi anneleri emzirmeye teşvik etmek ve bu güzel süreci kolaylaştırmak için birçok yararı vardır.İşe başlayınca doğal olarak annelerin sütlerinde azalma görülmektedir.Pompalarla sağılan sütler saklanıp sonra bebeğe verilmektedir.Bu eşsiz ürün sayesinde hiç zahmetsiz anneler sütlerini depolayabilir,aksi halde göğüs pedleriyle atılıp gidecek olan extra süte sahip olurlar ve işe döndüklerinde yada emziremeyecekleri zamanlarda depolanmış olan sütlerinden kullanabilirler.

Sevgiler,
Esra

Bunlarda ilginizi cekebilir

Related Posts with Thumbnails