7 Ekim 2009

Hamilelik ve Shopping


Basliktaki iki kelimede cok güzel degil mi, hele bide yan yana geldikleri zaman cok daha güzel oluyor. Yoooo hala defneye bir kardes yok ve aslinda hic düsünmüyorum, canimda cekmiyor :-) Daha bu gece uykusuz bir gece gecirdik. Defne sürekli uyandi. Galiba gazi vardi birazcik...
Neyse yine toparliyayim yaziyi yoksa fena dagilacak benim gibi :-) Uykusuzluktan zombi gibiyim bugün. Etrafimda birsürü hamile arkadasim var ve yakinda hala oluyorum. Sürekli soruyorlar, hamileyken neler aldin ne lazim diye. O yüzden bende bir yazi dizisi hazirlamaya karar verdim.

1.Hamilelik ve Shopping
2.Bebek icin Shopping
3.Hastane cantasi icin Shopping
4.Oyuncaklar
5.Prematüre bebegi emzirmek


1.   Cubuk kraker,bir poset ve su (mutlaka cantada bulunmasi gerek)
2.   Bulanti icin zencefil cayi bire bir ama günde en fazla 2 bardak.
3.   Hamilelik günlügü (simdi iyiki yapmisim diyorum, yazdiklariniz anne geddes fotoraflariyla birlesince süper
      birsey cikicak orta emin olun.)


4.   Bel bandi (hamileligin ilk aylarinda cok ise yariyor hemen güzel duruyor)
5.   Bol bol müzik (ben bol bol dans etmistim hamileyken, deliler gibi, göbüsümüde oynata oynata)
6.   Türkiyede varmi bilmiyorum ama hamileler icin yoga veya aqua fitness süper oluyor...
7.   Ayak masaji (esiniz mutlaka yapicaktir :-) just relaxed
8.   4 adet hamile pantalonu veya hamile etegi (kiyafetleri görünce hamile olasim geldi) tik
9.   5-6 adet T-shirt (simdi moda zaten tam hamileler icin)
10. bolero ve panco cok kullanisli oluyor
11. Hamile külotu, ben tschibo'dan almistim cok rahat etmistim
12. 2 takim esofman (hamilelikten sonrada isinize yariyacaktir, insan birden eski kilosuna düsmüyor malesef  bir süre daha 5-6 aylik hamile gibi gözüküyorsunuz)
13. Catlaklar icin yag. (Kremlerin hic biri iyi degil. Ben ilk basta clarins'in yagini kullanmistim ama sonra ebemim tavsiyesi üzerine zeytin yagi ve badem yagini karistirip masaj yaptim. Sadece sürmek ise yaramiyor cünkü)
14. Kitap: Shopaholic & Baby - Sophie Kinsella
15. Link: Babycenter
16. Cesit cesit ve uzun uzun koleyler, göbüsle cok güzel duruyor :-)
17. Türkiyede mutterpass (anne passaportu) yokmus. Ama bence bu cok önemli birsey. Allah korusun birsey olsa hamileliginizin gidisati ile ilgili hic bir bilgi olmaz yaninizda. Eger türkiyede yoksa böyle birsey mutlaka siz yapin. Kan grubunuzu, testlerinizi, son regl oldugunuz tarihi, kilonuzu bir yere yazip yaninizda tasiyin.
18. crocs terlikler hamileligin son dönemlerinde cok rahat oluyor hatta hastane icin bile ideal. Ben ne yazik ki heidi klum türünden degildim o 8aylik hala highheels'lerle dolasiyor benim ayaklar sismisti baya. Hatta oturup aglamistim ayaklarim sisti, benim ne güzel ayaklarim vardi diye. Ama korkmayin sonra yine normale dönüyorlar. Simdi ayaklarim yine güzel oldu :-)

Kadin olmak bu duyguyu yasayabilmek cok güzel birsey... Icinde yeni bir can yetistirmek. Okadar normal ve dogal olmasina rahmen cok özel birseydir hamilelik...

güzel bir hamilelik gecirmeniz dilegi ile...


4 yorum:

Adsız dedi ki...

anne pasaportu ne güzel bişeymiş. bak aklımda olsun.
anne geddes fotoğraflarına hayranım.
ilk hamileliğimden yok denecek kadar az çatlağım var. bi krem kullanıyodum o zamanlar ama şimdi unuttum neydi adı. badem yağı ve zeytinyağını deniycem bu sefer. teşekkürler.. :) hadi bakalım devam...

Defnenin Annesi dedi ki...

@gülcan: ama yagi bolca sürmen gerek. Pehlivanlar gibi yani :-) ardindanda kisa bir masaj. Güzel bir hamilelik diliyorum sana... Kadin olmak cok güzel birsey...

Yelish dedi ki...

Anacim hicbirsey atlamamissin , helal sana :)
Ben hic krem yada yag kullanmadim.Dunyanin en iyi kremide olsa catlayacak deri catliyor..Benimkide catlamadi isin ilginci
Yuzmustum bol bol , 12 hamile havuzun icinde neler yapiyorduk neler.Bende gobis oynatmistim , kurtlarimi dokmustum surekli..Fircayla kuvet ovdum ,cam sildim...doguma 15gun kala ev tasidim..delimiymisim ben ne :))

Birdeee ayaklarim fil ayagi olmustu ve numaram azcikk buyudu -kalici olarak ..Esim nerdeyse benim ayakkabilarimigiyeceksin diyor , kriz geciriyorum :)

Heidiyi doverim ben :) Hamileykende 30 kilo almistim , gidik sahibi olmustum ve horluyordum ..Yaniiii ewwwwwww shrek gibi olmustum resmen :)))
Yazin beni o gunlere goturdu resmenn

Defnenin Annesi dedi ki...

@yeliz: ay yeliz sorma bende hamileligimde kipir kipirdim. Hatta hamileligimi yalniz gecirdim. Almanyada annemler benden 150km uzak oturuyorlar, esim istanbulda. Hamileligim sonlarinda dogum iznine ayrildim. Ve kendi evimden annemlere tasindim. Badana yaptim, almanyada tr'deki gibi degil her isini kendin görüceksin. Sagolsunlar annemler hep yanimdaydi ama... Neticede defne dayanamadi ve 34.haftada dünyaya geldi. Ilyas yine iyi dayanmis :-)

Bunlarda ilginizi cekebilir

Related Posts with Thumbnails